Eiwitdieet

Er zijn letterlijk duizenden dieet plannen die zijn ontworpen om mensen te helpen met afvallen en de immer durende strijd tegen de overtollige kilo´s, maar tegenwoordig zie je vooral een nadruk liggen op het eiwitrijk dieet.

Proberen om af te vallen kan een zeer frustrerende bezigheid zijn, vooral als iemand probeert om in zeer korte tijd heel veel overgewicht te verliezen, maar steeds vaker zie je mensen werkelijk verbluffende resultaten behalen zodra ze overschakelen op een eiwitrijk dieet dat vooral bestaat uit het bestrijden van honger en het voorzien van het lichaam van voldoende bouwstoffen.

Met een eiwitrijk dieet plan wordt men aangemoedigd om minder zetmeelhoudende koolhydraten te eten en meer levensmiddelen die vol zitten met eiwitten. Velen hebben al succes behaald met deze taktiek om het vetpercentage naar beneden te brengen, vooral ook omdat eiwit honger en spierafbreuk tegen gaat, waardoor het volgen van een eiwitrijk dieet niet alleen veel makkelijker vol te houden is, maar zich ook richt op het beschermen van je spiermassa.

Verschillende studies hebben onlangs bewezen dat mensen op een dieet dat veel eiwitten bevat niet alleen sneller af vallen, maar het ook langer vol houden, zodat een hoger percentage uiteindelijk zijn streefgewicht bereikt. Niet alleen dat, maar door het beschermen van de spiermassa en zich vooral te richten op vetverbranding, merken mensen die een eiwitrijk dieet hebben gevolgd, dat ze makkelijker hun streefgewicht vast houden dan na het afsluiten van andere diëten.

Plan je Eiwitrijk Dieet

Een eiwitrijk dieet om af te vallen kun je op verschillende manier opzetten. Er zijn natuurlijk een aantal diëten die bekend staan om de hoeveelheid eiwitten die ze bevatten, en het is ook mogelijk om gebruik te maken van allerlei maaltijdvervangers die vooral uit eiwitten bestaan.

Het is echter aan te raden om er voor te zorgen zo normaal mogelijk te eten, zonder het vervangen van je maaltijden, zodat je ook na het af vallen, gewoon op een gezond gewicht blijft. Veel mensen die met behulp van eiwitrijke maaltijdvervangers of andere hulpmiddelen afvallen, leren uiteindelijk niet wat nodig is om een gezond gewicht te behouden met als gevolg dat ze hun verloren gewicht weer bijkomen.

Het Beginnen Met een Eiwitrijk Dieet

Het is aan te raden om altijd even met je huisarts te praten voordat je aan een eiwitrijk dieet of welk ander dieet dan ook te beginnen, en zorg vooral ook dat je een dieetplan uitkiest dat al succesvol is geweest voor vele anderen, zoals bijvoorbeeld het mentale dieetplan, dat naast een turbo fase waarin je snel veel kunt afvallen en een normale fase waarin je je streefgewicht bereikt, ook een nazorg fase bevat waarin je er voor zorgt dat je voor altijd op streefgewicht zult blijven.

Welk eiwitrijk dieet je ook kiest te gaan volgen, als je echt wilt afvallen kun je het beste meteen beginnen, van uitstel komt nou eenmaal afstel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *